@5 -I - Preambul la . APOCALIPSA dupa IOAN , din Conferintele lui R.Steiner
http://mihaiiasiromania.blogspot.roinformatii spirituale
05. Apocalipsa ,document de INITIERE CRESTINA
din Conferintele lui R.Steiner
...." acum cateva saptamani, eram in Scandinavia si am putur constata ca viata in acea parte nordica a Europei este inca strabatuta de ecoul a tot ce a fost in trecut, tot ce este spiritual era inca impregnat de prezenta, in constienta oamenilor, a fiintelor care populau mitologiile nordice. S-ar putea spune ca in aceste tinuturi tot ce apare in fata privirii noastre este ecoul a ceea ce a construit viata spirituala a nordului in acel trecut indepartat despre care vorbeau initiatii Misteriilor druidice si ai Misteriilor drotilor discipolilor lor. Se observa si acum influenta acestui suflu magic care a patruns in viata spirituala a acestor tinuturi nordice si cum se pot privi ca fiind expresia unor foarte frumoase raporturi karmice. La Uppsala, am simtit ca sunt chiar in centrul acestei lumi, atunci cand am vazut prima traducere germanica a Bibliei, cand m-am aflat in fata acelui Codex argenteus al lui Wulfila
Acest codex a poposit la Uppsala printr-o stranie inlantuire de evenimente karmice. Intai s-a aflat la Praga, in timpul razboiului purtat de suedezi, a fost luat si dus la Uppsala si acolo se gaseste si acum, adevarat simbol graitor pentru cel care doreste sa cerceteze cat de putin vechile Misterii. Acest caracter de mister, aceasta patrundere in lumea spirituala, este impregnat in mod real in mijlocul acestor vechi culturi europene, marcate de un straniu caracter comun pe care il resimt in mod profund toti cei care au primit initierea , in acele timpuri de mult trecute. Inimile lor erau strabatute de un tragic sentiment cand reuseau ca privirea lor sa patrunda in secretele existentei, presimtind ca numai in viitor va veni ceva sa aduca adevrata dezlegare a acestor enigme.Gandurile acestor initiati erau permanent indreptate spre o lume mult mai stralucitoare, ale carei raze vor ajunge, intr-o zi, sa lumineze pe deplin cunoasterea initiatica dobandita in vechile Misterii. Se poate spune ca in toate aceste locuri de Misterii se vorbea in mod profetic ca urma sa se petreaca intruparea lui CHRISTOS IISUS. Un puternic sentiment de asteptare umplea acea atmosfera de profetie in toate Misteriile nordice.
Nu trebuie sa va chinuiti prea mult pentru a descifra sensul si nici sa imbracati in ganduri prea conturate ceea ce urmeaza sa va spun acum.
Fraza pe care am sa o spun nu este decat expresia simptomatica a unui adevar profund."
In ceea ce ni s-a transmis din traditia vechilor Misterii germanice, un ultim vestigiu este legenda lui Siegfrid, in care se gaseste ceva din acel sentiment de mister de care tocmai vorbeam. Cand ni se arata ca Siegfrid trebuie considerat ca reprezentant al vechii initieri germanice, nordice, cand ni se spune ca in punctul lui vulnerabil, care este in spate, era pusa o frunza, cine poate resimti ca in aceasta legenda exista ceva simptomatic, acela isi pate da seama ca locul acela vulnerabil din corpul sau este punctul unde se va afla altceva, atunci cand fiinta umana nu va mai putea fi atinsa de ceea ce inca putea rani pe initiatul in vechile Misterii nordice. Acesta era chiar locul din corpul omenesc pe care trebuie sa-l acopere CRUCEA lui CHRISTOS IISUS. Initiatul in vechile Misterii nordice ignora acest lucru, dar acesta este intelesul pe care il evocau vechile Misterii prin legenda lui Siegfrid. Asa se facea referire in mod simptomatic la concordanta intre vechile initieri ale druizilor si ale drotilor si Misteriile crestinismului.
Iata ce ne aminteste aceasta instalare, in acel loc, in lumea nordica, a primei traduceri germanice a Bibliei. Ne apare ca ceva foarte expresiv si ca o inlantuire karmika exprimata in mod simbolic pentru dumneavoastra faptul ca un numar de 11 foi din CODEX ARGENTEUS au fost furate intr-o zi, dar ca posesorul acestor file furate, cuprins de remuscari, u a mai vrut sa le retina si le-a adus inapoi. Dar ni trebuie sa gasim in aceasta neaparat o semnificatie, ci doar sa le consideram ca o ilustrare figurata a unor inlantuiri de fapte karmice., iar prezenta in lumea nordica a primei traduceri in vechea limba germanica a Bibliei este un exemplu, o expresie a acelor inlantuiri. Si la fel cu acest fapt real,istoric,tot asa, tot ceea ce viata ne aduce in cale, lucruri mari si mici, ne va aparea conturat si luminat de o intelegere noua, datorita spiritului antroposofic care ne permite sa vedem in tot ce este de natura fizica, perceptibil, o expresie reala a unei realitati suprasensibile, spirituale.
Fie ca aceasta convingere sa ne calauzeasca de-a lungul acestor conferinte si din ea sa izvorasca acel sentiment care sa ne umple sufletul si inima si sa ne ajute sa cuprindem cu deplina intelegere cel mai important document al crestinismului, care este Apocalipsa lui Ioan.
Caci cele mai adanci adevaruri ale crestinismului sunt cuprinse in el. Acest document nu contine nimic mai putin decat o mare parte din Misteriile crestine, substanta cea mai profunda a tot ceea ce spunem ca este crestinism esoteric. Si acesta este si motivul ca din toate documentele crestine el a fost cel mai putin inteles.
Aproape chiar de la inceputurile curentului spiritual crestin nu a fost inteles de cei care nu erau adevarati initiati crestini. Ceva mai mult, el a fost gresit inteles si interpretat, de aceea, in felurite chipuri, dupa natura si stilul epocii respective.
Aceasta intelegere eronata a dainuit permanent, atat in epocile cand se mergea pe o interpretare materialista a faptelor spirituale, cat si in perioadele cand marile curente religioase au impins spre fanatism diversele partide si factiuni. La fel de gresit inteles a fost si in epoca moderna de cei care credeau ca pot rezolva enigmele lumii in spiritul unui materialism din cel mai grosolan, legat de lumea sensibila.
continuare la art 6 - II -
domnita
05. Apocalipsa ,document de INITIERE CRESTINA
din Conferintele lui R.Steiner
...." acum cateva saptamani, eram in Scandinavia si am putur constata ca viata in acea parte nordica a Europei este inca strabatuta de ecoul a tot ce a fost in trecut, tot ce este spiritual era inca impregnat de prezenta, in constienta oamenilor, a fiintelor care populau mitologiile nordice. S-ar putea spune ca in aceste tinuturi tot ce apare in fata privirii noastre este ecoul a ceea ce a construit viata spirituala a nordului in acel trecut indepartat despre care vorbeau initiatii Misteriilor druidice si ai Misteriilor drotilor discipolilor lor. Se observa si acum influenta acestui suflu magic care a patruns in viata spirituala a acestor tinuturi nordice si cum se pot privi ca fiind expresia unor foarte frumoase raporturi karmice. La Uppsala, am simtit ca sunt chiar in centrul acestei lumi, atunci cand am vazut prima traducere germanica a Bibliei, cand m-am aflat in fata acelui Codex argenteus al lui Wulfila
Acest codex a poposit la Uppsala printr-o stranie inlantuire de evenimente karmice. Intai s-a aflat la Praga, in timpul razboiului purtat de suedezi, a fost luat si dus la Uppsala si acolo se gaseste si acum, adevarat simbol graitor pentru cel care doreste sa cerceteze cat de putin vechile Misterii. Acest caracter de mister, aceasta patrundere in lumea spirituala, este impregnat in mod real in mijlocul acestor vechi culturi europene, marcate de un straniu caracter comun pe care il resimt in mod profund toti cei care au primit initierea , in acele timpuri de mult trecute. Inimile lor erau strabatute de un tragic sentiment cand reuseau ca privirea lor sa patrunda in secretele existentei, presimtind ca numai in viitor va veni ceva sa aduca adevrata dezlegare a acestor enigme.Gandurile acestor initiati erau permanent indreptate spre o lume mult mai stralucitoare, ale carei raze vor ajunge, intr-o zi, sa lumineze pe deplin cunoasterea initiatica dobandita in vechile Misterii. Se poate spune ca in toate aceste locuri de Misterii se vorbea in mod profetic ca urma sa se petreaca intruparea lui CHRISTOS IISUS. Un puternic sentiment de asteptare umplea acea atmosfera de profetie in toate Misteriile nordice.
Nu trebuie sa va chinuiti prea mult pentru a descifra sensul si nici sa imbracati in ganduri prea conturate ceea ce urmeaza sa va spun acum.
Fraza pe care am sa o spun nu este decat expresia simptomatica a unui adevar profund."
In ceea ce ni s-a transmis din traditia vechilor Misterii germanice, un ultim vestigiu este legenda lui Siegfrid, in care se gaseste ceva din acel sentiment de mister de care tocmai vorbeam. Cand ni se arata ca Siegfrid trebuie considerat ca reprezentant al vechii initieri germanice, nordice, cand ni se spune ca in punctul lui vulnerabil, care este in spate, era pusa o frunza, cine poate resimti ca in aceasta legenda exista ceva simptomatic, acela isi pate da seama ca locul acela vulnerabil din corpul sau este punctul unde se va afla altceva, atunci cand fiinta umana nu va mai putea fi atinsa de ceea ce inca putea rani pe initiatul in vechile Misterii nordice. Acesta era chiar locul din corpul omenesc pe care trebuie sa-l acopere CRUCEA lui CHRISTOS IISUS. Initiatul in vechile Misterii nordice ignora acest lucru, dar acesta este intelesul pe care il evocau vechile Misterii prin legenda lui Siegfrid. Asa se facea referire in mod simptomatic la concordanta intre vechile initieri ale druizilor si ale drotilor si Misteriile crestinismului.
Iata ce ne aminteste aceasta instalare, in acel loc, in lumea nordica, a primei traduceri germanice a Bibliei. Ne apare ca ceva foarte expresiv si ca o inlantuire karmika exprimata in mod simbolic pentru dumneavoastra faptul ca un numar de 11 foi din CODEX ARGENTEUS au fost furate intr-o zi, dar ca posesorul acestor file furate, cuprins de remuscari, u a mai vrut sa le retina si le-a adus inapoi. Dar ni trebuie sa gasim in aceasta neaparat o semnificatie, ci doar sa le consideram ca o ilustrare figurata a unor inlantuiri de fapte karmice., iar prezenta in lumea nordica a primei traduceri in vechea limba germanica a Bibliei este un exemplu, o expresie a acelor inlantuiri. Si la fel cu acest fapt real,istoric,tot asa, tot ceea ce viata ne aduce in cale, lucruri mari si mici, ne va aparea conturat si luminat de o intelegere noua, datorita spiritului antroposofic care ne permite sa vedem in tot ce este de natura fizica, perceptibil, o expresie reala a unei realitati suprasensibile, spirituale.
Fie ca aceasta convingere sa ne calauzeasca de-a lungul acestor conferinte si din ea sa izvorasca acel sentiment care sa ne umple sufletul si inima si sa ne ajute sa cuprindem cu deplina intelegere cel mai important document al crestinismului, care este Apocalipsa lui Ioan.
Caci cele mai adanci adevaruri ale crestinismului sunt cuprinse in el. Acest document nu contine nimic mai putin decat o mare parte din Misteriile crestine, substanta cea mai profunda a tot ceea ce spunem ca este crestinism esoteric. Si acesta este si motivul ca din toate documentele crestine el a fost cel mai putin inteles.
Aproape chiar de la inceputurile curentului spiritual crestin nu a fost inteles de cei care nu erau adevarati initiati crestini. Ceva mai mult, el a fost gresit inteles si interpretat, de aceea, in felurite chipuri, dupa natura si stilul epocii respective.
Aceasta intelegere eronata a dainuit permanent, atat in epocile cand se mergea pe o interpretare materialista a faptelor spirituale, cat si in perioadele cand marile curente religioase au impins spre fanatism diversele partide si factiuni. La fel de gresit inteles a fost si in epoca moderna de cei care credeau ca pot rezolva enigmele lumii in spiritul unui materialism din cel mai grosolan, legat de lumea sensibila.
continuare la art 6 - II -
domnita
Comentarii
Trimiteți un comentariu