@8. continuare la cap7, APOCALIPSA cel mai important document crestin, din Conferintele lui R.Steiner

http://mihaiiasiromania.blogspot.cominformatii spirituale


8.continuare la art.7
   APOCALIPSA,cel mai important document crestin
          din Conferintele lui R.Steiner


           ,.........,  Asadar, la inceput lumea spirituala se arata initiatului forma de imagini pline de semnificatie.  Este prima treapta.
                                                     Apoi, urma o prelucrare in continuare a corpului eteric, o penetrare a sa cu forte vii, dupa acea imprimare, ca un sigiliu, a organelor realizate de corpul astral. Prin aceasta, imaginilor li se alatura ceea ce se poate numi ca fiind muzica astrelor. Lumea spirituala superioara se manifesta prin sonoritate.
                                     Un initiat superior, dupa ce prin trepte de iluminare putea sa perceapa lumea spirituala in imagini, incepea sa parcurga sunete cu urechea spirituala.
Se trece apoi la o "transformare" si mai perfecta a corpului eteric si se patrunde intr-o sfera a lumii spirituale si mai inalta, unde apare altceva.
In general, omul poate auzi sunetele emise de un altul, pe care insa nu-l vede si care vorbeste de dupa un paravan. Aproximativ la fel se intampla si in lumea spirituala. Aceasta lume se reveleaza mai intai in imagini, apoi in sunete,dupa care va cadea si ultimul voal -
ca si exemplul aceluia care vorbea dupa un paravan, iar dupa ce paravanul este inlaturat, apare si omul care vorbea. Atunci vedem chiar lumea spirituala, fiintele lumii spirituale.
Imaginile care se percep in asa-zisa lume spirituala imaginativa nu se pot exprima decat servindu-ne de imagini luate sub forma de simboluri din lumea senzoriala.
Despre lumea armoniei sferelor, despre muzica sferelor ne putem face o idee comparand-o cu muzica din lumea noastra. Dar cu ce am putea compara viziunea fiintelor spirituale care apar pe a 3-a treapta de initiere ?  Aceasta comparatie nu o putem face decat cu ceva ce constituie astazi fiinta cea mai intima a omului, cu activitatea acestei fiinte desfasurata in concordanta cu vointa divina spirituala.
Daca omul actioneaza in armonie cu  entitatile spirituale, care CONDUC  UNIVERSUL nostru, natura sa devine la fel cu a lor si el, omul, va parveni sa perceapa in aceasta sfera.
Daca insa in om exista ceva ce se opune evolutiei Universului, ceea ce face sa intarzie progresul lumii, atunci el percepe ceva ce trebuie eliminat din aceasta lume, ceva ce trebuie
sa cada ca un ultim voal.
Omul vede, deci, mai intai o lume de imagini,  expresie simbolica a lumii spirituale, percepe apoi lumea armoniei sferelor, expresie simbolica a unei sfere spirituale mai inalte, dupa care ii apare o lume de entitati spirituale pe care astazi nu le-ar putea reprezenta decat comparandu-le cu fiinta sa cea mai intima, cu ceea ce ne face sa actionam in sensul fortelor binelui, dar si in sensul fortelor raului.
Aceste etape sunt parcurse cu rigurozitate de cel care a pornit pe drumul care duce la initiere, iar APOCALIPSA nu este altceva decat descrierea fidela a acestui parcurs.  
Ceea ce se poate spune de la inceput este in legatura cu lumea fizica, cu mijloacele fizice, si aceasta se exprima prin cele  sapte  Scrisori catre cele sapte  Biserici.
Ceea ce se doreste sa se faca in lumea fizica in cadrul culturilor fizice, ale civilizatiilor, ceea ce se doreste a se spune celor ce lucreaza in lumea fizica, li se spune in aceste scrisori sau epistole.   Caci cuvantul formulat intr-o scrisoare nu poate avea influenta decat intr-o lume fizica. 
              Prima treapta  -  arata simbolurile care trebuie legate de ceea ce exprima acestea in lumea spirituala :  dupa cele sapte  Scrisori, urmeaza lumea celor sapte Peceti,
lumea de imagini, primul grad de initiere. 
             Urmeaza lumea armoniei sferelor, asa cum o percepe cel care poate auzi cu urechea spirituala. Aceasta lume este reprezentata prin cele sapte Trambite.
             Lumea cea mai inalta in care initiatul percepe fiinta este reprezentata de cei care apar la acest nivel ca entitati si care se manifesta prin varsarea Cupelor, cu fortele opuse celor ale binelui.
            Opusul iubirii divine este mania divina.
             Adevarata infatisare a iubirii divine, care face ca lumea sa progreseze, este perceputa in aceasta a treia sfera de cei care s-au eliberat  in lumea fizica si au varsat cele sapte Cupe ale maniei.
             Iata cum este condus in sferele initierii cel care merge pe acest drum.
             In cele sapte Scrisori ale Apocalipsei lui Ioan gasim ceea ce ne reveleaza cele sapte categorii ale lumii fizice, iar ce se afla in spatele celor sapte Peceti apartine lumii imaginative astrale;
            cele sapte  Trambite ne dezvaluie ce apartine de lumea spirituala, de Devachanul superior;
            cele sapte Cupe ale maniei arata ce trebuie alungat, parasit, cand omul vrea sa parvina la gradul de spiritualitate cel mai inalt pe care il poate atinge in aceasta lume, caci si acest domeniu spiritual inalt mai este inca in legatura cu lumea noastra.
           Astazi v-am prezentat doar continutul exterior a ceea ce reprezinta Apocalipsa lui IOAN. Cateva trasaturi rapide au putut totusi sa ne arate ca Apocalipsa este o scriere initiatica.
In  Conferinta de maine vom face primii pasi pentru largirea acestei schite sumare.


                                                               continuam in art 9

                                                                                 domnita
       
 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

@Magazin Online / pagina 3A

@ Mazazin Online / pagina 3B