@6 continuare la art 5 Apocalipsa , cel mai important document al crestinismului
http://mihaiiasiromania.blogspot.cominformatii spirituale
6. continuare la art 5
Apocalipsa, cel mai important document crestin
din Conferintele lui R.Steiner
,....Inaltele adevaruri spirituale revelate la inceputurile crestinismului si a caror contemplare era ingaduita celor care le puteau intelege, se gasesc expuse, atat cat pot fi ele exprimate prin scris, in Apocalipsa lui Ioan care este totodata si o scriere canonica.
Dar inca de la primele inceputuri ale erei crestine cei care gandeau in mod exoteric nu au fost capabili sa inteleaga substanta profund spirituala pe care o are crestinismul esoteric. Si aceasta in asa masura incat curentul oficial,exoteric, a ajuns la concluzia ca faptele din evolutia cosmica desfasurate pe plan spiritual si care nu erau accesibile decat celor care puteau patrunde cu privirea in lumea spirituala, ei bine, gandirea exoterica a conchis ca toate aceste fapte se derulasera numai pe plan fizic, material, pe scena istorica a lumii civilizate de atunci. Asa s-a intamplat ca in timp ce autorul Apocalipsei consemna in scrierea sa rezultatele initierii sale crestine, ceilalti nu l-au inteles decat in sens exoteric si credeau ca ceea ce marele vizionar si clarvazator a contemplat, si orice initiat stie ca desfasurarea faptelor expuse avea loc numai in planul spiritual, fapte care, de altfel, erau cunoscute la initiati cu milenii in urma, credeau, deci, ca cele relatate urmau sa se implineasca in scurt timp, pe plan exterior, sensibil, istoric. Si s-a ajuns la concluzia ca
autorul Apocalipsei vorbea despre o noua venire, de o reintoarcere a lui CHRISTOS IISUS pe nori, si aceasta foarte curand. Si cum noua venire a lui CHRISTOS nu avea loc
, data presupusului eveniment era mereu amanata. Se spunea : Prin venirea lui CHRISTOS IISUS a inceput o era noua care trebuie sa aduca reinnoirea vechii religiozitati
Totul nu va dura, dandu-se si de data aceasta un sens material, decat 1000 de ani si atunci
se vor implini primele evenimente evocate de Apocalipsa, Si, intr-adevar , catre anul 1000
multi oameni asteptau aparitia unei puteri malefice , ostile crestinismului, a unui Antichrist
- dar in lumea noastra, pe planul fizic. Dar cum aceste prevestiri nu s-au implinit nici de data aceasta, din nou totul s-a amanat si prezicerile din Apocalipsa au fost transformate in simboluri ; unii comentatori exoterici sustineau insa in continuare ca acestea vor fi evenimente ce vor avea loc in lumea materiala. In ajunul acelei epoci, cand ideile materialiste urmau sa predomine lumea, a aparut din nou un anumit simbolism ; in descrierile Apocalipsei se vedeau fapte exterioare, materiale, dar reprezentate in mod simbolic.
In secolul al XII-lea apare un om, IOACHIM de FLORIS, mort la inceputul secolului al XII-lea, care da acestui stravechi si misterios document al crestinismului o explicatie memorabila. El era de parere ca in crestinism exista o forta spirituala foarte puternica, forta care urma sa se raspandeasca din ce in ce mai mult, dar crestinismul exterior a deformat continuu, in sens materialist, adevaratul crestinism exoteric. Ca urmare
,conceptia lui a dus pe multi la ideea ca aceasta deformare si materializare a spiritualitatii crestine se datoreaza unui element ostil, anticrestin, element ce trebuie cautat in Biserica papala. In secolele urmatoare, aceasta conceptie a fost in mod deosebit alimentata prin faptul ca anumite ordine religioase au inceput sa acorde o mai mare valoare aspectului spiritual din crestinism si elementelor care dezvoltau sensibilitatea spirituala. IOACHIM de FLORIS a gasit adepti in randul franciscanilor, care vedeau in Papa simbolul Antichristului.
Mai tarziu, in epoca protestantismului, aceasta conceptie este reluata de cei care vedeau in Biserica romano-catolica o apostazie si vedeau salvarea crestinismului in Reforma.
Ceva mai mult, ei erau si mai convinsi ca Papa este simbolul Antichristului, in timp ce, in schimb, Papa il considera pe Luther ca fiind Antichristul.
Apocalipsa incepuse sa fie interpretata de fiecare dupa propria sa conceptie. Adversarul era intotdeauna Antichristul, iar propria comunitate reprezenta adevaratul crestinism. Aceasta situatie s-a prelungit pana in epoca mai noua, cand apare materialismul modern, atat de agresiv si grosolan ca nu se poate compara cu acel materialism din primele secole dupa CHRISTOS si despre care am amintit. Atunci, oamenii mai aveau o oarecare credinta in spiritualitate, o anumita conceptie spirituala, pe care, insa, nu o mai puteau intelege, pentru ca nu mai aveau initiati printre ei.
continuam in art 7
domnita
6. continuare la art 5
Apocalipsa, cel mai important document crestin
din Conferintele lui R.Steiner
,....Inaltele adevaruri spirituale revelate la inceputurile crestinismului si a caror contemplare era ingaduita celor care le puteau intelege, se gasesc expuse, atat cat pot fi ele exprimate prin scris, in Apocalipsa lui Ioan care este totodata si o scriere canonica.
Dar inca de la primele inceputuri ale erei crestine cei care gandeau in mod exoteric nu au fost capabili sa inteleaga substanta profund spirituala pe care o are crestinismul esoteric. Si aceasta in asa masura incat curentul oficial,exoteric, a ajuns la concluzia ca faptele din evolutia cosmica desfasurate pe plan spiritual si care nu erau accesibile decat celor care puteau patrunde cu privirea in lumea spirituala, ei bine, gandirea exoterica a conchis ca toate aceste fapte se derulasera numai pe plan fizic, material, pe scena istorica a lumii civilizate de atunci. Asa s-a intamplat ca in timp ce autorul Apocalipsei consemna in scrierea sa rezultatele initierii sale crestine, ceilalti nu l-au inteles decat in sens exoteric si credeau ca ceea ce marele vizionar si clarvazator a contemplat, si orice initiat stie ca desfasurarea faptelor expuse avea loc numai in planul spiritual, fapte care, de altfel, erau cunoscute la initiati cu milenii in urma, credeau, deci, ca cele relatate urmau sa se implineasca in scurt timp, pe plan exterior, sensibil, istoric. Si s-a ajuns la concluzia ca
autorul Apocalipsei vorbea despre o noua venire, de o reintoarcere a lui CHRISTOS IISUS pe nori, si aceasta foarte curand. Si cum noua venire a lui CHRISTOS nu avea loc
, data presupusului eveniment era mereu amanata. Se spunea : Prin venirea lui CHRISTOS IISUS a inceput o era noua care trebuie sa aduca reinnoirea vechii religiozitati
Totul nu va dura, dandu-se si de data aceasta un sens material, decat 1000 de ani si atunci
se vor implini primele evenimente evocate de Apocalipsa, Si, intr-adevar , catre anul 1000
multi oameni asteptau aparitia unei puteri malefice , ostile crestinismului, a unui Antichrist
- dar in lumea noastra, pe planul fizic. Dar cum aceste prevestiri nu s-au implinit nici de data aceasta, din nou totul s-a amanat si prezicerile din Apocalipsa au fost transformate in simboluri ; unii comentatori exoterici sustineau insa in continuare ca acestea vor fi evenimente ce vor avea loc in lumea materiala. In ajunul acelei epoci, cand ideile materialiste urmau sa predomine lumea, a aparut din nou un anumit simbolism ; in descrierile Apocalipsei se vedeau fapte exterioare, materiale, dar reprezentate in mod simbolic.
In secolul al XII-lea apare un om, IOACHIM de FLORIS, mort la inceputul secolului al XII-lea, care da acestui stravechi si misterios document al crestinismului o explicatie memorabila. El era de parere ca in crestinism exista o forta spirituala foarte puternica, forta care urma sa se raspandeasca din ce in ce mai mult, dar crestinismul exterior a deformat continuu, in sens materialist, adevaratul crestinism exoteric. Ca urmare
,conceptia lui a dus pe multi la ideea ca aceasta deformare si materializare a spiritualitatii crestine se datoreaza unui element ostil, anticrestin, element ce trebuie cautat in Biserica papala. In secolele urmatoare, aceasta conceptie a fost in mod deosebit alimentata prin faptul ca anumite ordine religioase au inceput sa acorde o mai mare valoare aspectului spiritual din crestinism si elementelor care dezvoltau sensibilitatea spirituala. IOACHIM de FLORIS a gasit adepti in randul franciscanilor, care vedeau in Papa simbolul Antichristului.
Mai tarziu, in epoca protestantismului, aceasta conceptie este reluata de cei care vedeau in Biserica romano-catolica o apostazie si vedeau salvarea crestinismului in Reforma.
Ceva mai mult, ei erau si mai convinsi ca Papa este simbolul Antichristului, in timp ce, in schimb, Papa il considera pe Luther ca fiind Antichristul.
Apocalipsa incepuse sa fie interpretata de fiecare dupa propria sa conceptie. Adversarul era intotdeauna Antichristul, iar propria comunitate reprezenta adevaratul crestinism. Aceasta situatie s-a prelungit pana in epoca mai noua, cand apare materialismul modern, atat de agresiv si grosolan ca nu se poate compara cu acel materialism din primele secole dupa CHRISTOS si despre care am amintit. Atunci, oamenii mai aveau o oarecare credinta in spiritualitate, o anumita conceptie spirituala, pe care, insa, nu o mai puteau intelege, pentru ca nu mai aveau initiati printre ei.
continuam in art 7
domnita
Comentarii
Trimiteți un comentariu